fbpx

Rahasya Sangraha ek (রহস্য সংগ্রহ ১)

184 Pages
Bengali
1489 Views
Genre : Detective & Mystery

একটা নতুন রহস্য সংকলন কেনার সময় পাঠক হিসেবে আপনি ঠিক কী আশা করেন? প্রায় সব পাঠকই বোধ হয় চান প্রতি পাতায় শ্বাসরোধকারী প্লটের মোচড় যা কিনা তাঁদের বইটি ছাড়তে দেয় না এক্কেবারে শেষ পর্যন্ত। আর সমস্ত রকমের রহস্য গল্পের মধ্যে খুনের ঘটনাকে কেন্দ্র করে গড়ে ওঠা গল্পগুলি নিঃসন্দেহে সর্বাধিক জনপ্রিয়। পাঠকদের জন্য দীর্ঘদিন ধরে এই রীতির গল্পই লিখেছেন সাহিত্যিক তৃষিত বর্মণ। তাঁর সৃষ্ট গোয়েন্দা চরিত্র মাধুর্য মারজিত স্কুলে পড়ার সময় থেকেই রহস্য সামাধানে ওস্তাদ। পরে ডাক্তারি পড়তে গিয়ে যোগ্য সহকারী হিসেবে পান অর্ণবকে। এই সংকলনে গোয়েন্দা হিসেবে মাধুর্য মারজিতের যে দীর্ঘ পথ চলা তা তুলে ধরার চেষ্টা করা হয়েছে। একই সঙ্গে লেখক সৃষ্ট অন্য দু’টি রহস্য গল্পও এই সংকলনে জায়গা করে নিয়েছে। যদি আপনি এক নিশ্বাসে পড়ে ফেলার মতো রহস্য গল্পের খোঁজ করেন তবে এই সংকলনটি একেবারেই আপনার জন্যই তৈরি।

Release Date: 18/12/2022
Type: Hardbound

Use Coupon Code BOOKS20P for 20% discount

Price :
₹299
Share this book:
Download the Book Sample:

For decades now, Bengali literary world has not felt the absence of detective stories. Almost every writer has taken their time in creating a detective character for the readers. Trishit Barman also could not stop himself from following this trend set by the eminent writers. Madhuryo Marjit is the sleuth he has gifted to the readers. Madhuryo is not only a detective, he is also a doctor by profession. Solving the puzzle of crime is his passion only. With the assistance of his best friend and colleague, cum assistant Arnab Basu (palu) Madhuryo solves even the more difficult problems in no time. The first story, ‘Koyel Rahasya’, of this collection,  depicts how Madhuryo, then merely a teenager, solved a puzzle and caught a group of dacoits red-handed. From there the character of Madhuryo flourished as a detective. There is no doubt that the thrill-seeking Bengali readers will love the journey of Madhuryo depicted in this collection.

Trishit Barman

Trishit Barman was born in 1943 in Singur, Hooghly. His father, Fani Barman, was one of the eminent film makers of the 1940s-50s. He was also the first Devdas of Indian film history.

Read More . . .

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    ×

    Hello!

    Click on our representative below to chat on WhatsApp or send us an email to cslfbooks@gmail.com

    ×